Terenowy komitet ochrony Praw Dziecka w poznaniu jest partnerem akcji Fundacji Dzieci Niczyje „Przytul hejtera!”.
Według badań z mową nienawiści w internecie styka się 4 na 10 młodych ludzi (14-17 lat), a zjawiska zmasowanych ataków w sieci, tzw. cyberprzemocy, których elementem jest również przemoc werbalna, doświadczył już co piąty nastolatek w Polsce.
Fundacja Dzieci Niczyje zwraca uwagę na powszechność zjawiska hejtu i tego, że wielu internautów oswoiło się z nim i wręcz bagatelizuje tego typu sytuacje. Kampania „Przytul hejtera” kompleksowo podejmuje temat hejtowania. Adresowana jest zarówno do ofiar takich zdarzeń, jak i ich świadków oraz sprawców. Akcja jest dwuwymiarowa. Z jednej strony zniechęca do agresji w sieci, prezentując hejterów w humorystyczny sposób – jako osoby nie mające do zaproponowania światu nic, poza bezproduktywnym obrażaniem ludzi. Z drugiej strony, apeluje do ofiar hejtu, by nie brały do siebie nienawistnych ocen i komentarzy w sieci.
Jednym z elementów kampanii jest piosenka „Przytul hejtera” wraz z teledyskiem. Celem klipu jest przedstawienie fenomenu hejtu w sposób dowcipny i z przymrużeniem oka. W jej nagraniu wzięli udział m.in. Włodek „Paprodziad” Dembowski z zespołu Łąki Łan, Anna Karwan oraz raper Proceente. W ramach kampanii przygotowano również spot telewizyjny, spot radiowy, reklamę prasową oraz serię materiałów graficznych (m.in. gify), które można wykorzystywać jako odpowiedź na hejt.
Na potrzeby akcji uruchomiono stronę internetową http://www.przytulhejtera.pl
Kampania jest częścią projektu „Internet bez nienawiści” realizowanego w ramach programu „Obywatele dla Demokracji” finansowanego z Funduszy EOG.