Nietypowy sposób na pomaganie kobietom w potrzebie znaleźli pracownicy poznańskiej firmy Cognifide. Zbierają kosmetyki i artykuły higieniczne, aby przekazać je potem potrzebującym w pudełkach po butach. Project ShoeBox, bo taką nazwę nosi zbiórka, przywędrował do Polski z Wielkiej Brytanii. Potrwa do 3 marca br. Partnerem akcji jest Komitet Ochrony Praw Dziecka w Poznaniu.
Wszyscy, którzy biorą udział w akcji, zachęcani są do porządków w łazienkowych szafkach i podzielenia się produktami, które są nowe, nieużywane i nieprzeterminowane. W pierwszej kolejności zbiera się artykuły higieniczne: szczoteczki i pasty do zębów, mydła i żele pod prysznic, dezodoranty, itd. Dodatkowo, w pudełkach znajdą się też kosmetyki do makijażu, balsamy do ciała, peelingi i inne produkty.
Chodzi nam o to, żeby zaspokoić pierwsze potrzeby, ale i dać coś w prezencie – mówi Magdalena Owsiana z Cognifide, współorganizatorka projektu. – Chcemy pomóc materialnie, ale też ofiarować innym kobietom trochę radości i pewności siebie.
Projekt narodził się w Wielkiej Brytanii kilka lat temu. Kate Kenyon to koleżanka z londyńskiego oddziału Cognifide, pomysłodawczyni projektu. Pewnego dnia zrobiła porządki i wszystkie nieużywane produkty zapakowała do trzech pudełek po butach – mówi Alicja Marcinek, druga z organizatorek. – W lokalnym ośrodku pomocy ucieszono się z prezentu i zapytano, czy można rozdzielić go pomiędzy 45 mieszkających tam kobiet. To był jasny sygnał – potrzebna jest większa pomoc. Akcja szybko rozrosła się na całą Wielką Brytanię, a w 2015 roku potrzebującym przekazano ponad 8000 pudełek.
Pomoc kierowana jest do kobiet będących w ciężkiej sytuacji życiowej i materialnej. Są to mieszkanki schronisk i beneficjentki pomocy społecznej. W Poznaniu nawiązano współpracę z Terenowym Komitetem Ochrony Praw Dziecka, który rozdysponuje pomoc pomiędzy Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, hostel dla ofiar przemowy domowej, dom samotnej matki i inne, podobne organizacje.
Do akcji zaprosiliśmy także naszych partnerów bizesowych – dodaje Alicja Marcinek. – TNS Kantar, Sii i Aviator pomagają w Poznaniu. Dzięki firmie Magnetic Point akcja odbywa się w Szczecinie, Solsoft i Kantar Media działają we Wrocławiu, a dodatkowo TNS Kantar i Kantar Millward Brown także w Warszawie.
Warto dołączyć do akcji – to nic nie kosztuje, a komuś może dać dużo radości – zachęca Magdalena Owsiana. – W Poznaniu artykuły można przynosić do siedziby Cognifide przy ulicy Murawa 12-18 w godzinach 8-16 do 3 marca br. W przypadku innych miast, prosimy o wcześniejszy kontakt. Naszym celem jest 160 pudełek w samym Poznaniu. W Dzień Kobiet spakujemy pudełka i przekażemy je partnerowi społecznemu. Razem możemy dużo zdziałać!
Więcej informacji o polskiej edycji akcji Project Shoebox można znaleźć na stronie wydarzenia: www.facebook.com/events/172783016551682/
Cognifide zajmuje się tworzeniem zaawansowanych platform marketingowych w oparciu o systemy zarządzania treścią. Przy ich budowaniu programiści korzystają z produktów partnerów: Adobe i Sitecore. W Poznaniu powstają więc aplikacje internetowe takich marek, jak; Ford, Shell, Lincoln, GSK, Investec czy Telegraph Media Group. Firma zatrudnia i wspiera w rozwoju ludzi z pasją, zarówno doświadczonych programistów, jak i osoby rozpoczynające swoją karierę. Cognifide ściśle współpracuje z poznańskimi uczelniami oraz angażuje się w inicjatywy środowiska informatycznego.
W kwietniu 2014 roku firma Cognifide dołaczyła do grupy WPP, globalnego holdingu komunikacji marketingowej. W 3 tysiącach biur w 110 krajach grupa WPP zatrudnia ponad 170 tysięcy osób. Cognifide stała się częścią sieci Wunderman, skupiającej agencje interaktywne, pracujące dla takich klientów, jak: Coca-cola, Best Buy, Citibank, Ford, Land-rover, Microsoft, Nokia, Novartis, Telefonica oraz weszła w skład WPP Digital, części WPP, odpowiedzialnej za obszar mediów cyfrowych.
W Cognifide pracuje obecnie około 250 osób, z czego ponad 200 tworzy zespół w Poznaniu. W ciągu ostatnich 3 lat zatrudnienie w poznańskim biurze zwiększyło się trzykrotnie. Firma zatrudnia i wspiera w rozwoju ludzi z pasją, zarówno doświadczonych programistów, jak i osoby młode, rozpoczynające dopiero swoją karierę zawodową. Cognifide ściśle współpracuje z poznańskimi uczelniami wyższymi, organizuje staże i praktyki oraz warsztaty i wykłady dla studentów. Firma aktywnie wspiera inicjatywy środowiska informatycznego, angażując się m.in. w organizację i sponsorowanie konferencji branżowych (GeeCON, 33rd Degree, Devoxx4Kids Poznań, Rails Girls Poznań), zawodów (Testing Cup, Mistrzostwa Wielkopolski w Programowaniu Zespołowym) czy spotkań grup programistycznych (Frontownia, JUG, meet.js, Poznańska Grupa .NET, PTaQ Group). Dotychczasowa szeroka działalność społeczna i charytatywna, podejmowana nie tylko z inicjatywy firmy, ale także jej pracowników, zaowocowała stworzeniem kompleksowego programu CSR i wolontariatu pracowniczego. Firma współpracuje z takimi organizacjami, jak Centrum Wspierania Rodzin “Swoboda” w Poznaniu, Dobra Spółdzielnia Socjalna czy Stowarzyszenie Na Tak.
W 2011 roku Cognifide Polska zostało laureatem plebiscytu Skrzydła Biznesu, organizowanego przez Dziennik Gazeta Prawna. W X i XI edycji konkursu „Poznański Lider Przedsiębiorczości” (w 2013 i 2014 roku) spółka otrzymała wyróżnienie w kategorii „Średni przedsiębiorca”. Natomiast w tym samym roku w „Rankingu 100 Wielkopolscy Liderzy Rynku 2012” dziennika Głos Wielkopolski zajęła 4 miejsce wśród firm z największą dynamiką przychodów.
W listopadzie 2013 r. Cognifide Polska została także zwycięzcą plebiscytu „As Odpowiedzialnego Biznesu” w kategorii średnie przedsiębiorstwo. Kapituła konkursu nagrodziła spółkę za stworzenie i wdrożenie nowoczesnego programu pracowniczego „Cognifide Job & Fun”. W czerwcu 2015 roku firma zwyciężyła w ogólnopolskim konkursie „Ambasador Zarządzania Wiedzą”, zorganizowanym w ramach projektu „Światłowód Wiedzy” Orange Polska, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W 2016 roku firma została uhonorowania Magnesem 2016 w kategorii “Employer Branding w procesie rekrutacji” w konkursie Siła Przyciągania, organizowanym przez Puls Biznesu.